Monday, June 10, 2013

မူလမဟာဘုတ္ (၇) ဌာန

အဘိဓမၼာတြင္ မဟာဘူတရုပ္(၄)ပါးကို မဟာဘုတ္ဟုေခၚပါသည္။ ေဗဒင္ပညာအလိုအားျဖင့္ မဟာဘုတ္သည္ သိသာျမင္သာဘူတာက်ေသာ၊ ဓမၼဒိ႒ာန္က်ေသာ၊ ရုပ္၀တၳဳဆန္ေသာ သေဘာျဖစ္သည္။
မဟာဘုတ္ေဗဒင္ပညာသည္ လြန္စြာက်ယ္ျပန္႔ပါသည္။ သာမာန္အားျဖင့္မဟာဘုတ္ေဗဒင္ခ် နည္း ေလာက္ကို လူတိုင္း တီးမိ ေခါက္မိရွိေသာအခါ အေပါ့စားေဗဒင္ဟုလည္း တစ္ခ်ိဳ႕က ထင္ျမင္ၾကသည္။  မဟာဘုတ္ေဗဒင္မွ်ေလာက္ႏွင့္ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ ဘ၀တစ္ျခမ္းကို ထက္ပိုင္းခ်ိဳး
ေဟာပစ္ႏိုင္သည္ဟု ဆိုေသာ္ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလက္ခံႏိုင္ေလာက္မည္မဟုတ္ပါ။ ဤမွ်ေလာက္ရွိေနေသာ အတိုင္းအတာသည္ လြယ္ကူမည္ေလာ။
မဟာဘုတ္ေဗဒင္မွ်ေလာက္ကို လက္တည့္စမ္းဖူးၾကမည္ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ မဟာဘုတ္ (၇) ဌာ x ၿဂိဳဟ္ (၇) လံုး = (၄၉ )ကြက္ ေသာအက်ယ္ကို ေဟာစတမ္းမထုတ္ေတာ့ပါ။
အဓိက အခ်က္အခ်ာက်သည့္ (၇) မ်ိဳး အက်ဥ္းမွ်ေလာက္သာရွင္းလင္းခ်က္ႏွင့္ ေဟာစာတမ္းဖြင့္ ပါေတာ့မည္။

ေဗဒင္ပညာတြင္
 ဘဂၤအိမ္သည္ လူသားတစ္ဦး၏ ကနဦးစတင္ရာဌာနျဖစ္ပါသည္။ ထို႔အတူ ထိုလူ၏ ဘ၀ျဖစ္စဥ္တို႔ကိုစတင္ဖန္တီးေပးမည့္ ကံအေၾကာင္းကိုျပဳျပင္ဖန္တီးသည့္ အဓိကေနရာလည္းျဖစ္သည္။ ဒုကၡတရားတို႔၏ စတင္ရာေနရာဌာနလည္းျဖစ္သည္။ နာျခင္းတရား၊ မသိနားမလည္ျခင္း၊ ေကာင္းက်ိဳး သို႔မဟုတ္ ဆိုးက်ိဳး ကံအ၀၀ တို႔ကို စတင္ရာဌာနဟု သတ္မွတ္ရေပသည္။ထို႔ေၾကာင့္ ဘဂၤအိမ္ သည္  ျဖစ္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္းတရား၏အစ ၊ ေျပာင္းလဲျမန္ဆန္မႈကို ေဖာ္ျပေသာအေၾကာင္းတရား၊ မတည္ျမဲျခင္း၊ မၿငိမ္မသက္ စက္ရဟတ္ကဲ့သို လည္ပတ္ရာဌာနဟု ေဖာ္ညႊန္းရေပသည္။

ေဗဒင္ပညာတြင္ 
ပုတိအိမ္ ကား အၾကီးျမတ္ဆံုးေသာသူသည္ အျမင့္ျမတ္ဆံုးေသာ ေနရာဌာ သုိ႔ ကူးေျပာင္းရန္ ဥာဏ္(၃)ပါးထဲမွ အာသြကၡယဥာဏ္ျဖစ္ေသာ ကိေလသာ၊ရာဂႏွင့္အာသေ၀ါတရားမ်ား ကုန္ခမ္းၿပီးစီးမွသာ အဓိပတိ တည္းဟူေသာတစ္ေလာကလံုး၏အႀကီးအကဲေနရာဌာနကို ျဖတ္ေက်ာ္ တက္လွမ္းရမည့္အိမ္ သို႔မဟုတ္ ကိေလသာ၊ တဏွာ၊ ရာဂ အာသေ၀ါတရားမ်ားစြန္႔ပစ္ရာအိမ္သည္ ပုတိအိမ္ျဖစ္ပါသည္။ ဤသည္အားျဖင့္ ပုတိအိမ္သည္ လွ်ိဳ႕ ၀ွက္ဖုံးကြယ္မႈ၊ ညစ္ညမ္းမႈ၊ ၿငိဳျငင္ခံရမႈ
စသည့္အေၾကာင္းတရားမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ပါသည္။

ေဗဒင္ပညာတြင္ 
သိုက္အိမ္ဌာနသည္ ဘာသာေရး၊ ေကာင္းျမတ္ျခင္း၊ ေရွးေဟာင္း၊ ဘ၀ေဟာင္း တို႔၏ စုေ၀းရာ၊ပိုင္ဆိုင္ရာတို႔ႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ဌာနျဖစ္ပါသည္။ လူသားတစ္ဦးတစ္ေယာက္အတြက္ သီးသန္႔တည္ရွိေနရေသာ၊သီးျခားျဖစ္ေသာ ဌာနလည္းျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အက်ဥ္းအၾကပ္ၾကံဳျခင္း၊ အနာဂတ္၏အေမွာင္ဖုံးေနမည့္ဘ၀၊ေမာဟမ်ားပိတ္ဖုံးခံေနရမည့္ဘ၀၊ ၾကိဳတင္ပူပန္ေနရေသာဘ၀၊ လြတ္ေျမာက္ရန္လမ္းစရွာေဖြေနရေသာဘ၀ ဌာျဖစ္သည္။ထို႔ေၾကာင့္ လူသားတစ္ဦး၏ ေမာဟ နယ္ပယ္ဌာနလည္းျဖစ္ပါသည္။

ေဗဒင္ပညာတြင္ 
အထြန္းအိမ္သည္ လူသားတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ ရုပ္ပံုလႊာကို ေဖာ္ေဆာင္ရာ၌ အဓိကေသာ့ခ်က္က်ေသာ
ေခါင္းေဆာင္အိမ္ျဖစ္ပါသည္။ ထည္၀ါခန္႔ညားေနျခင္း၊ ထင္ေပၚေနျခင္း၊ အစစ အရရာသိျမင္နားလည္ လြယ္ႏိုင္ေသာအေၾကာင္းတရားမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ေနပါသည္။ အင္အားႏွင့္ ခန္႔ညားထည္၀ါျခင္း ဌာနလည္းျဖစ္ပါသည္။

ေဗဒင္ပညာတြင္ 
ရာဇအိမ္သည္ အသံုးအၿဖဳန္းႀကီးျခင္း၊ ရႈပ္ေထြးေပြလီျခင္း၊ ပရိယာယ္၊ မာယာ အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ႏွင့္ ေရာပြန္းတီး
ၾကြယ္ေနျခင္းတို႔ႏွင့္ ဆက္ဆံေနထိုင္ရေသာ ဘ၀ကို ေဖာ္ညႊန္းပါသည္။ အာဏာ၊ ၾသဇာ၊ တစ္ဇြတ္ထိုး အက်င့္၊စရိုက္၊ အမိန္႔၊ လူ႔ဘ၀ဇာတ္ခံု အဖံုဖံုေသာ လႈပ္ရွားမႈတို႔ႏွင့္ ေနထိုင္ရေသာ ဌာနျဖစ္ပါသည္။

ေဗဒင္ပညာတြင္ 
အဓိပတိအိမ္သည္ အႀကီးအကဲျဖစ္ျခင္းႏွင့္ သက္ဆိုင္သည္။ အႀကီးအကဲျဖစ္ျခင္း၊ ဆရာျဖစ္ျခင္း၊
ဘ၀င္မာနထားရွိျခင္း၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ ဆိုးသည္ျဖစ္ေစ ထင္ရွားေက်ာ္ေဇာျခင္းႏွင့္ သက္ဆိုင္ပါသည္။

ေဗဒင္ပညာတြင္ ငယ္စဥ္ကတည္းကပင္ မဟာဘုတ္ေဗဒင္ပညာ သင္ယူခဲ့သမွ်တို႔၌ မရဏအိမ္ခြင္ဌာနသည္ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္အ၀င္စားဆံုးဌာနျဖစ္ပါသည္။
မရဏအိမ္ခြင္ဌာနသည္ လူမ်ိဳးမေရြး၊ အယုတ္ အလတ္ အျမတ္မေရြး၊ ဧကန္ၾကံဳေတြ႕ရမည့္တရားျဖစ္သည္။ လူသားတစ္ေယာက္၏ မဟာဘုတ္အိမ္တြင္ မရဏအိမ္၌ရွိေနသာ ၿဂိဳဟ္တစ္လံုး၏ စြမ္းအား သည္ ေဗဒင္ပညာကို ယံုသည္ျဖစ္ေစ၊ မယံုသည္ျဖစ္ေစ အလြဲမေသြ ၾကံဳေတြ႕ရမည့္အေၾကာင္း တရား ျဖစ္သည္။ ယင္းဌာန မရဏဌာနသည္ ပ်က္စီးျခင္း၊ ၏အေၾကာင္း၊ ေသျခင္းတရားတို႔၏ အက်ိဳးတို႔ကိုႏွင့္ လံုး၀သက္ဆိုင္ေနပါသည္။








မဟာဘုတ္ (၇) ဌာန၏ အၾကြင္း (၇) ခု လိုရင္းအခ်က္အလက္မ်ားကိုသာ ေဟာစာတမ္းဖြင့္သြားပါမည္။




                                                                                                         ဆက္လက္ႀကိဳးစားပါဦးမည္။
                                                                                                                   lu sent