Thursday, June 13, 2013

လူတို႔၏ အသက္အရြယ္ႏွင့္ သက္တမ္းအပိုင္း ကို ျပဆိုျခင္း

                                                                                                              

ပဏာမ ပုရိသ၊ ဣတၳိယမည္ေသာ လူတို႔၏အရြယ္ကိုျပဆိုရာ၌ က်မ္းဂန္တို႔အလိုကိုဆိုပါမည္။ ၀ိသုဒၶိမဂ္ အစရွိေသာ သာသနာေတာ္က်မ္းဂန္တို႔၌ ေမြးဖြားသည္မွ ၃၃-ႏွစ္သည္ ပထမအရြယ္ဟုလည္းေကာင္း၊ ၃၃-ႏွစ္မွ ၆၇-ႏွစ္တိုင္ ေအာင္ ဒုတိယအရြယ္ဟုလည္းေကာင္း၊ ၆၇-ႏွစ္မွ ႏွစ္ ၁၀၀-တိုင္ေအာင္ တတိယအရြယ္ဟုလည္းေကာင္း ဆိုပါ သည္။ ေဆးက်မ္းတို႔အလိုအားျဖင့္ ဗာလ၊ မဇၥ်ိမ၊ ၀ုဒၶဟု အရြယ္သံုးပါးကို ျပဆိုပါသည္။ ၄င္း၌ကား ေမြးဖြားသည္မွ ၁၆-ႏွစ္အတြင္း ဗာလ မည္၏။ (ဤဗာလ
တြင္လည္း ေမြးသည္မွ ၁-ႏွစ္အတြင္း ႏို႔သက္သက္သာစို႔ေသာေၾကာင့္ ဒုဒၶါသီ၊ ၂-ႏွစ္ကို ဒုဒၶႏၷာသီ၊
၂-ႏွစ္အထက္ကို အႏၷာသီ)။ ၁၆-ႏွစ္မွ ၇၀-ႏွစ္တိုင္ေအာင္ မဇၥ်ိမမည္၏။ (မဇၥ်ိမ၌လည္း ၃၂-ႏွစ္အတြင္း ယု၀ါ၊ ၄၀ တိုင္ေအာင္ တိ႒၊ ၇၀-တိုင္ေအာင္ ခီဏ)။ တနည္းအားျဖင့္လည္း ေမြးဖြားသည္မွ ၁၀-ႏွစ္ တိုင္ မႏၵဒသက(အက်ိဳးအျပစ္ကို ေကာင္းစြာမသိေသာအရြယ္)၊ ၁၁-ႏွစ္မွ ၂၀-တိုင္ ခိၮဒသက (အလြန္ေပ်ာ္ပါးျမဴးတူး ေသာအရြယ္)၊ ၂၁-ႏွစ္မွ ၃၀-ႏွစ္တိုင္ ၀ဏၰဒသက (အရုပ္အဆင္းလွရန္ ရွိသမွ်ဤကာလတြင္သာ လွပကုန္ၾက၏)၊ ၃၁-ႏွစ္မွ ၄၀-ႏွစ္တိုင္ ဗလဒသက(ခြန္အားႀကီးရန္ရွိ
သမွ် ဤကာလတြင္အကုန္ခြန္အားႀကီး၏)၊ ၄၁-ႏွစ္မွ ၅၀ တိုင္ ပညာဒသက( ပညာႀကီးရန္ရွိသမွ် ဤကာလတြင္အကုန္ႀကီး၏)၊ ၅၁-ႏွစ္မွ ၆၀-တိုင္ ဟာနိဒသက (ဤကာလတြင္ အရုပ္အဆင္း၊ ခြန္အား၊ ဥာဏ္ပညာ တို႔သည္ တစ္ႏွစ္ေအာက္ တစ္ႏွစ္ဆုတ္ယုတ္ကုန္၏)၊ ၆၁-မွ ၇၀-  တိုင္ေအာင္ ပဗၻာဒသက(အေရခ်ံဳ႕ေသာအရြယ္ျဖစ္၏)၊ ၇၁-ႏွစ္မွ ၈၀-တိုင္ ၀ကၤဒသက(ခါးကိုင္းသည့္အရြယ္)၊
 ၈၁-မွ ၉၀ တိုင္ ေမာမူဟဒသက(ေတြေ၀မိန္းေမာျခင္းမ်ား၏၊ သူငယ္ျပန္တတ္၏)၊ ၉၁-ႏွစ္မွ ၁၀၀ တိုင္ သယနဒသက(အိပ္ရာထဲ လွဲေသာအရြယ္) ရွိၾကသည္။ လူတို႔သည္ တစ္ႏွစ္ တစ္ႀကိမ္ စိတ္တစ္ပံု၊ ရုပ္တစ္ပံု ေျပာင္းေလသည္။  ဤကား ၀ိနယ ရဠတၳဒီပနီက်မ္းအဆိုျဖစ္ပါသည္။

    ဤေနရာတြင္ စကားခ်ပ္တစ္ခု ဆိုပါမည္။

ယခုေခတ္ကာလ၌ ေျပာဆိုေနၾကသည့္စကားအတိုင္း သုႆုတေဆးက်မ္း လူတို႔သက္တမ္းတြင္ အႏွစ္တစ္ရာတြင္  ၁-ႏွစ္ေလွ်ာ့လွ်က္ လူ႔သက္တမ္းကို တိုလာသည္ ဆိုေသာ စကားသည္ အခ်ိဳ႕ေဆးက်မ္းတို႔ ေျပာဆိုသည္ႏွင့္ညီ ပါသည္။ မဟာသုတေသာမဇာတ္၌ ေပါရိသာဒ ေပးေသာဆုကို မဟာသုတေသာမမင္းႀကီးခံေလရာ အသက္ ၁၀၀- ယူလွ်က္ သက္တမ္းကိုေတာင္း၏။ ဘလႅာတိကဇာတ္တြင္ ကိႏၷရာႏွင့္မင္းႀကီးေတြ႔ဆံုရာ ကိႏၷရာကေမးသျဖင့္ လူ႔သက္တမ္း
အႏွစ္-၁၀၀ ရွည္ေၾကာင္း မင္းႀကီးကေျပာ၏။ ကိႏၷရာတို႔မွာ အသက္ ၅၀၀-ရွည္ေၾကာင္းျပန္ေျပာ၏။ ထိုအခါတြင္လည္း အႏွစ္ ၁၀၀- တမ္း ဟုသိရ၏။ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သည္ ေ၀ႆႏၱရာမင္းျဖစ္စဥ္ ကာလ အႏွစ္တစ္ရာတမ္းဟု ၄င္းဇာတ္တြင္ပင္ပါသည္။ ေ၀ႆႏၱရာမင္းႀကီး နတ္ရြာစံေသာ္ သုတိတာ နတ္ျပည္၌ ျဖစ္၍  အျခားဘ၀မျဖစ္ေတာ့ဘဲ ထိုဘ၀မွ လြန္ေသာ္ သိဒၶတ္မင္းသားပဲ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။ ဘုရားျဖစ္ျပန္လွ်င္လည္း “ ဧတရဟိ ဘိကၡေ၀ ၀ႆ သတံ အပၸံ ၀ါ ဘိေယ်ာ။” ဟု ေဟာ္ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ဘုရားရွင္လက္ထက္တြင္လည္း အႏွစ္ ၁၀၀- တမ္းျဖစ္သည္။ ပါဠိေတာ္ကိုေထာက္ေသာ္လည္း ပိုသည္လည္းရွိပါသည္၊ လိုသည္လည္း ရွိပါသည္။ (ဥပမာ-ဘုရားရွင္သည္ အႏွစ္ ၈၀၊ အရွင္အာနဒၵာသည္- ႏွစ္ ၁၆၀)။ သို႔ေသာ္လည္း ဘုရားရွင္စကားေတာ္၌ ပ်မ္းမွ်သက္တမ္းပင္ျဖစ္ပါသည္။ ၄င္း အ႒ကထာတို႔ႏွင့္ပင္ ၀ိနယဂုဠတၳဒီပနီက်မ္းတြင္
သာသနာ ၅၀၀၀- မကုန္မခ်င္း အႏွစ္တစ္ရာတမ္းဟု ဆိုပါသည္။ ဤသည္ကိုေထာက္လွ်က္ ယခုေခတ္ေျပာဆိုေနၾကသည့္ လူ႔သက္တမ္းအႏွစ္တစ္ရာၾကာလွ်င္ ၁-ႏွစ္ေလွ်ာ့သည္၊ ၿဗိဳ႔ဟပ္က်မ္း အာယုဒါယပိုင္းတြင္ အႏွစ္တစ္ရာတြင္ ၅-ရက္ေလွ်ာ့သည္ ဟုဆိုေသာစကားတို႔ကို မမွတ္အပ္ေတာ့ပါ။ လူသတၱ၀ါတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ ကံ-ကံအတိုင္းသာ ျဖစ္၍ ပ်မ္းမွ်သည္သာ ျဖစ္ၾကပါသည္။
ေ၀ႆႏၱရာမင္းႏွင့္ သိဒၶတၳဘ၀သည္ ၾကားေနဘ၀နတ္သက္ကို လူသက္ႏွင့္တြက္ေသာ္ အႏွစ္ ရွစ္ေသာင္း ကြာဟပါသည္။ ဤသည္ဆိုေသာ္ လူ႔သက္တမ္းေပ်ာက္ကုန္၏။ ဥတုေဘာဇနက်မ္းမွလည္း သက္တမ္းမေလွ်ာ့အပ္ ဟု ကိုးကားလွ်က္ေ၀ဖန္ျပန္ပါသည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ႏွစ္တစ္ရာၾကာလွ်င္ တစ္ႏွစ္ေလ်ာ့ေသာ ယခု သာသနာ သကၠရာဇ္ ၂၅၀၀ ေက်ာ္ကာလအေရာက္ ၂၅-ႏွစ္ယုတ္သျဖင့္
ယခုလူ႔သက္တမ္းကို ၇၅-ႏွစ္တမ္းဟု မဆိုအပ္ေတာ့ပါ။ အရြယ္အပိုင္းအားျဖင့္ ယခုကၽြန္ေတာ္ျပဆိုေသာအပိုင္းမွာ ထူးထူးေထြေထြေၾကာင့္မဟုတ္။သတၱ၀ါႏွင့္ လူတို႔သည္ အရြယ္အလိုက္ စိတ္ေနစိတ္ထား၊ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္မႈႏွင့္ စိတ္ေနစိတ္ထား၊ အမူအက်င့္၊ စရုိက္လကၡဏာ တို႔သည္ ေျပာင္းလဲလာရေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ က်မ္းအေစာင္ေစာင္ တို႔ကို ညွိယူရမည္မွာ
မိန္းမတို႔တြင္ အမ်ိဳး(၄)ပါး အလိုက္ ရွိသည္ျဖစ္၍ ယခု ထပ္မံေရးသားမည့္အေၾကာင္းအရာကို အျပစ္တင္မေစာပါရန္ ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။
ဣတၳိယမိန္းမတို႔တြင္ အမ်ိဳးဇာတ္(အဆင့္ႏွင့္ျမင့္ျမတ္ပံု) အရ (၄) မ်ိဳးရွိသည္ ျဖစ္ပါ၏။
ဤ အေၾကာင္းကိုဆိုလွ်က္ နရသုခိက်မ္းကို မူတည္ကာ ဓါတုေဗဒက်မ္း၊ ဒြါဒရာသီႏွင့္ေဗဒင္က်မ္း တို႔ကိုညွိလွ်င္ အၾကင္ သတို႔သမီးတို႔သည္ ၁၄-၁၅ ႏွစ္အရြယ္သို႔ေရာက္ေသာအခါ ပဋိသေႏၶအိမ္အတြင္းသို႔ ေရစိမ့္၀င္ေသာအိုးပမာ ေသြးတို႔သည္စိမ့္၀င္သျဖင့္ ျပည့္လွ်င္ နီေသာအဆင္းရွိေသာ အိုင္းအမာဖုသည္ ၇-ရက္ၾကာေအာင္ ေသြးတို႔သည္
တျဖည္းျဖည္းၾကီးရင့္ပါသည္။ ၇-ရက္ေစ့လွ်င္ ေပါက္ကြဲေလ၏။ ေသြးတို႔သည္ ယိုစီးထြက္ေလ၏။ ထိုေသြးကိုပင္ ပုပၹမည္ေသာ ပန္းသည္ ဥတုေသြး လာသည္ဟုျဖစ္၏။ ၄င္းကို menstruation ဟုေခၚပါသည္။
ဓါတုေဗဒက်မ္းတြင္ ၁၃-ႏွစ္မွ ပြင့္သည္ဟုလည္းေကာင္း၊ ေလာကီ ရာဇမကၱဏ္ေဗဒင္က်မ္းႀကီးတြင္ ၁၂-ႏွစ္ဟုလည္းေကာင္း၊ သမိတိက်မ္းတြင္ ၁၂-ႏွစ္ဟု လည္းေကာင္း၊ သဒၵနီတိ က်မ္းတြင္လည္း ၁၂ ႏွစ္ဟုလည္းေကာင္း၊ မာဂဓအဘိဓာန္ဋီကာပါဌ္တြင္ လည္း ၁၂-ႏွစ္ဟုလည္းေကာင္း၊ တခ်ိဳ႔က်မ္း တို႔တြင္ ၁၃-ႏွစ္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ တူညီသည္လည္းရွိသည္၊ ကြဲလြဲသည္လည္းရွိၾကသည္။
တကယ္လည္း ကြဲလြဲရေပမည္။ အေၾကာင္းအားျဖင့္ေသာ္ ေယာက္်ား၊ မိန္းမတို႔၏ ဗီဇ၊သဘာ၀ကိုလိုက္ေသာအားျဖင့္လည္း ကံ၊စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာရ ဟုဆိုအပ္ေသာ ရုပ္ကိုျဖစ္ေစတတ္ေသာ အေၾကာင္းတရား(၄)ပါးတရားသည္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးအား အက်ိဳးျပဳျခင္းမတူညီမႈ၊ သတၱ၀ါ၊ ပုထုဇဥ္ပီပီ ကိေလသာႏွင့္ယွဥ္ေသာ ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု ႏွင့္အာဟာရျဖစ္တည္ရမႈ
မတူညီေသာေၾကာင့္ျဖစ္ၾကပါသည္။ (ဥပမာတြင္- အသားႀကီးငါးႀကီးတို႔ကို ျပင္းထန္စြာစားေသာသူတို႔သည္ သစ္ဥ၊ သစ္ဖုကိုသာ စားေသာသူထက္ ကိေလသာရာဂ မ်ားစြာ ေသာင္းက်န္းပါသည္။ မြန္းလြဲေနလြဲအမ်ိဳးမ်ိဳးေသာအာဟာရ မစားေသာက္သူထက္ စားေသာက္ေသာသူသည္ ကိေလသာ အမိုက္အေမွာင္ကိုပိုတိုးပြားေစသျဖင့္ (အ႒ဂၤဥပုသ္သည္တို႔မွစ၍အထက္ သို႔တိုင္ေရွာင္ၾကဥ္ရျခင္းအမႈ) ဥာဏ္အားနည္းေသာ္ မ်ားစြာလည္း ရက္စက္ဖို႔ ၀န္မေလးသူျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားရွင္သည္ ရဟန္းတို႔တြင္ ေတာေနရဟန္း သည္ ၿမိဳ႔ေနရဟန္းထက္ သက္တမ္းပိုရွည္ျခင္းႏွင့္
အသက္ႀကီး ဆယ္ပါးကို ပညတ္ထားသည္မွာ တရားေတာ္အတြက္ဤသည္ႏွင့္ အျခားေသာအေႏွာင့္အယွက္မ်ားစြာျဖစ္ေပၚ ေစေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ ဤသည္ သေဘာအရ ကိေလသာထူေျပာေလ ယုတ္ညံ့ေလျဖစ္၍ ကင္းစင္လာေလ ျမင့္ျမတ္ေလေသာ သေဘာျဖစ္ပါသည္။ ထိုအခါ စိတ္သည္ ရုပ္ကိုလည္း အျပန္အလွည္မွီတြယ္တတ္ေသာ အညမည၊
သဟဇာတပစၥည္း သေဘာရွိ၏ ဟု ေ၀ဖန္ဆင္ျခင္ပါသည္။ ထိုသည့္အခါ အမ်ိဳးေကာင္းသားျမတ္၊ သားယုတ္၊ အမ်ိဳးသမီးေကာင္း၊ သမီးယုတ္ဟု ကံအေၾကာင္း၊ စိတ္အေၾကာင္း၊ ဥတုအေၾကာင္း၊ အဟာရအေၾကာင္းတို႔ကိုအမွီအဟဲျပဳလွ်က္ စိတ္ထားျမတ္ျခင္း၊ စိတ္ထားယုတ္ျခင္း၊ ကံတူအက်ိဳးေပး သေဘာေၾကာင့္ အမ်ိဳးျမတ္ျခင္း၊ အမ်ိဳးယုတ္ျခင္း ဆုိေသာ အေၾကာင္းရင္းတို႔ ေပၚလာရေပသည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ပုရိသေယာက္်ားႏွင့္ဣတၱိယမိန္းမတို႔၏ သွ်တၱရဟုေခၚေသာ
စာေစာင္အဖြင့္ကို မြန္ျမတ္ေသာစိတ္သက္သက္ျဖင့္ေရးရျခင္းျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္သိမွတ္ရ သေလာက္ အမ်ိဳး(၄)ပါးတို႔၏ အေၾကာင္းရင္းတို႔ႏွင့္ ယွဥ္လွ်က္ ေရးသား ဖြင့္ဆိုပါေတာ့မည္။






                                                                                                                      (လူငယ္ေဗဒင္)
                                                                                                                             lu sent